Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Schrijven met effect : stijlcursus doeltreffend formuleren.
Author:
ISBN: 9789062834938 9062834930 Year: 2007 Publisher: Bussum Coutinho


Book
Stijlwijzer : praktische handleiding voor leesbaar schrijven
Author:
ISBN: 9057970503 Year: 1999 Publisher: Den Haag ; Antwerpen : Sdu ; Standaard,

Analysing professional genres
Author:
ISBN: 9027250898 9786613174642 1283174642 9027283761 9789027283764 155619921X 9781556199219 9789027250896 9781283174640 6613174645 Year: 2000 Publisher: Amsterdam ; Philadelphia : J. Benjamins Pub. Co.,


Book
Hand(ig) boek zakelijk schrijven : zakelijke teksten van A tot Z
Authors: ---
ISBN: 9789012582537 Year: 2011 Publisher: Den Haag Sdu

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hand(ig) boek zakelijk schrijven is het ideale boek om bij de hand te hebben voor iedereen die schrijft op het werk. Het behandelt de meestvoorkomende teksten en staat boordevol voorbeelden uit de praktijk.Voor elke tekstsoort geeft dit boek tips, dos en donts, voorbeeldteksten, een stappenplan en een handig format. Zo wordt zakelijk schrijven een stuk eenvoudiger.De auteurs introduceren elke tekstvorm met een voorbeeld van een tekst die niet zo geslaagd is en leggen uit wat er is misgegaan. Natuurlijk geven ze vervolgens ook een voorbeeld van een goede tekst, met een uitleg waaróm die tekst zo goed is. Met een handig invulschema voor de betreffende tekstsoort - het format - en een bijbehorend stappenplan komt iedere schrijver stap voor stap van nul tot een goede tekst.Bron : http://www.boekenbank.be


Book
Overtuigend schrijven
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789006950793 Year: 2011 Publisher: Amersfoort ThiemeMeulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Overtuigend schrijven is een doelgerichte methode waarmee de student systematisch verschillende soorten betogende teksten leert schrijven.


Book
Discussie : actuele en toekomstgerichte teksten voor analyse en discussie, met oefeningen, stijl- en stelopgaven
Authors: ---
ISBN: 9028910077 9028909982 Year: 1985 Publisher: Kapellen De Nederlandsche Boekhandel


Book
De springprocessie : levendige lessen in zakelijk schrijven
Author:
ISBN: 9789031352555 9789031366040 Year: 2008 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum


Book
Tekststructuur : effectiever en efficiënter schrijven
Authors: ---
ISBN: 9789046903933 9789046965924 9046965929 9046903931 Year: 2014 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Effectief en efficiënt schrijven gaat verder dan een actieve schrijfstijl en mooie tussenkopjes. Een goede tekst is aantrekkelijk voor de lezer, sluit aan bij zijn wensen en is helder. Schrijven is ordenen en structureren. Veel studenten hebben daar moeite mee, terwijl zij vaak verslagen moeten maken. Tekststructuur belicht het schrijfproces met aansprekende voorbeelden en een directe toon. Dit interactieve boek laat gebruikers met meer gemak schrijven. Door de overzichtelijke opbouw is er op verschillende manieren met Tekststructuur te werken, zowel individueel als in groepsverband. Het eerste deel gaat over kernzinnen, alinea's en basisuitspraken, oftewel: structuur van teksten en het effect daarvan op de lezer. Het tweede deel richt zich op de manier waarop een schrijver grip krijgt op zijn materiaal: ordening aanbrengen, informatie structureren en selecteren. Via korte, activerende opdrachten op de website ontdekken gebruikers wat structuur met hun teksten doet. Dit boek richt zich op zakelijke teksten, maar is inzetbaar voor allerlei soorten teksten. Bron : http://www.coutinho.nl


Book
Schrijven met effect : stijlcursus doeltreffend formuleren
Author:
ISBN: 9062834930 Year: 2006 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze schrijfcursus leert beginnende en gevorderde schrijvers (voor studie en beroep) zo te schrijven dat hun teksten het gewenste effect hebben op de lezer, of het nu gaat om informeren, instrueren, overtuigen, sturen of activeren. Stapsgewijs ontwikkelen zij vaardigheid in helder, levendig en beknopt schrijven. Het cursusboek bevat tien hoofdstukken, die alle dezelfde opbouw hebben. Stukjes theorie worden afgewisseld met oefeningen die betrekking hebben op de behandelde stof. Aan het einde van het boek zijn adviezen opgenomen voor het schrijfproces zelf. Bovendien zijn ook de uitwerkingen van de opdrachten opgenomen, zodat dit boek ook heel goed zelfstandig is te bestuderen. Inhoudsopgave : 1 Zorg voor een goede alinea- en opsommingsstructuur 2 Houd uw zinnen kort 3 Kies voor een eenvoudige zinsstructuur 4 Vervang zelfstandige naamwoorden door beeldende werkwoorden 5 Formuleer actief en persoonlijk 6 Formuleer beeldend en positief 7 Formuleer bondig maar volledig 8 Formuleer exact 9 Gebruik gewone woorden 10 Ga bewust om met het Engels in Nederlandse teksten 11 Tot slot: overwin uw schrijfangst


Book
(M/V) in zakelijke teksten
Author:
ISSN: 15719928 ISBN: 9013031463 Year: 2006 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De taalkundige Agnes Verbiest (1934) laat zien dat zakelijke teksten kunnen winnen aan kwaliteit als gestreefd wordt naar een sekseneutraal en/of seksegelijkwaardig taalgebruik. Dat lijkt eenvoudiger dan het is. De taal heeft van oudsher een viricentristisch (mannelijk) karakter waar alle taalgebruikers (m/v) aan gewend zijn geraakt. Dit taalgebruik sluit niet meer aan bij de veranderingen die zich op maatschappelijk gebied hebben voltrokken. De auteur pleit ervoor dat waar mannen en vrouwen op de werkvloer gelijkwaardig functioneren, dit ook gestalte moet krijgen in een zorgvuldiger gebruik van de taal. Naast een taalkundige analyse geeft zij veel tips en adviezen om evenwichtig en adequaat te formuleren, waarbij sekseverschillen symmetrisch worden benoemd en gendergeladen stereotypen worden vermeden. Agnes Verbiest behandelt zowel schriftelijk taalgebruik (bijvoorbeeld brieven en reclameteksten) als mondelinge taal (vergaderen en solliciteren). Een informatief boekje voor schrijvers van zakelijke teksten.

Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by